راهنمای خرید بهترین سرامیک کف

راهنمای خرید بهترین سرامیک کف

بهترین سرامیک کف برای بخش های مختلف یک ساختمان، بستگی به معیارهای مختلفی مانند سلیقه، مقاومت، اندازه و… دارد و هر قسمت ساختمان از بخش داخلی و خارجی تا جزئی ترین قسمت ها مانند آشپزخانه، پذیرایی،سرویس بهداشتی و… معمولا سرامیک هایی با ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

همانطور که از عنوان این مقاله پیداست،موضوع مقاله: راهنمای خرید بهترین سرامیک کف است. در اینجا ما با چند ویژگی از هر سرامیک در بخش های مختلف مانند سرامیک کف آشپزخانه، سرامیک کف سرویس بهداشتی و… را بیان می کنیم. امید که این مقاله مفید باشد.

بررسی انواع کاشی های سرامیکی برای کف

همانطور که می دانیم سرامیک ها هم یکی از انواع مصالح ساختمانی پرکاربرد هستندکه تنوع تولید آنها بسیار زیاد است. با این حال ممکن است روند انتخاب یک کاشی سرامیکی برای کف بسیار سخت باشد. قبل از انتخاب آن ها باید نوع درجه بندی و محل نصب و پوشش این سرامیک ها را در نظر بگیرید که در زیر می توانیم به انواع سرامیک های کف اشاره کنیم.
اولین مورد سرامیک موزاییکی است. در ادامه می توانیم به سرامیک پرسلان و سرامیک گرانیتی، و سرامیک سنگ طبیعی، سرامیک های مستطیلی در ابعاد و اندازه های بزرگ ( سرامیک اسلب) ، مرمر، طرح سنگ برجسته و مدل و طرح پارکت و سنگ و با طرح لوزی و یا مربع اشاره کنیم که هر کدام را می توانیم در بخش های مختلف مورد استفاده قرار دهیم.

از سرامیک کف در کدام بخش ها استفاده می شود؟

کاشی های سرامیکی کف جز بهترین انتخاب ها برای کف بخش های مختلف یک ساختمان است و رنگ های متنوعی را نیز به خودشان اختصاص می دهند. این کاشی های سرامیکی در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به برخی از این بخش ها اشاره خواهیم داشت.

  1.  اولین مورد مربوط به سرامیک کف پذیرایی است.
  2. دومین مورد سرامیک کف آشپزخانه را شامل می شود.
  3. سومین مورد سرامیک کف مربوط به سرویس های بهداشتی و دستشویی است.
  4.  در آخر می توانیم به سرامیک کف حمام اشاره داشته باشیم.

بهترین سرامیک کف چه سرامیکی است؟

انتخاب بهترین سرامیک کف همانطور که در بالا گفتیم به عوامل متعددی مانند سایز ، سلیقه و… بستگی دارد.اگر بخواهیم به طور کلی به ویژگی های یک سرامیک کف مناسب اشاره کنیم چند مورد زیر قابل بیان است:

برخی از این ویژگی های بهترین سرامیک کف

1. مقاومت در برابر خط و خش: سرامیک‌ها با کیفیت بالا معمولا دارای یک پوشش مقاوم در برابر خط و خش هستند که باعث می‌شود سطح آنها در برابر خط و خش‌های روزمره مقاومت کنند و ظاهر زیبایی خود را حفظ کنند.

2. ضدآب بودن: سرامیک‌های مناسب برای محیط‌هایی که با آب در تماس هستند، باید دارای ویژگی ضدآب باشند تا از نفوذ آب و آسیب به ساختار زیرین جلوگیری شود.

3. ضد لغزش بودن: سرامیک‌هایی که برای استفاده در محل هایی با خطر لغزش مناسب هستند، باید دارای سطح ضد لغزش باشند تا از حوادث ناشی از لغزش جلوگیری شود.

4. مقاومت در برابر گرما و سرما: در برخی از مکان ها مانند آشپزخانه یا حمام‌ها، و البته به ویژه سرامیک کف در بخش خارجی ساختمان، سرامیک‌ها باید در برابر گرما و سرما و تغییرات دمایی مقاومت لازم را داشته باشند.

5. رنگ‌ پایدار: سرامیک‌های با کیفیت بالا باید دارای رنگ‌ پایدار و ثابتمناسب باشند تا با گذر زمان و اثرات محیطی رنگ آنها تغییر نکند و زیبایی آنها حفظ شود.

6. آسانی در نصب و نگهداری: سرامیک‌هایی که آسانی  نصب و نگهداری می شوند، انتخاب مناسبی برای کاربران خواهند بود. به عنوان مثال، سرامیک‌هایی که  شستشو و تمیزکاری آسانی دارند.

7. طول عمر بالا: بهترین سرامیک‌ کف سرامیک، با کیفیت بالایی است که طول عمر بالایی نیز داشته باشد تا نیاز به تعویض زودرس نداشته باشند و همچنین هزینه‌های نگهداری را کاهش دهند.

 

 

ویژگی بهترین سرامیک کف

 

خرید سرامیک کف، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

1. کیفیت سرامیک: از کیفیت سرامیک اطمینان حاصل کنید. سرامیک باید مقاومت در برابر خط و خش، ضدآب بودن، و ضد لغزش بودن را داشته باشد.

2. اندازه و شکل: مطمئن شوید که اندازه و شکل سرامیک‌ها با نیازهای فضای مورد استفاده شما مطابقت داشته باشد و به درستی در کف نصب شوند.

3. طرح و رنگ: طرح و رنگ سرامیک‌های کف باید با دکوراسیون و سبک داخلی  و خارجی فضا هماهنگ باشد.

4. هر محل یک نوع سرامیک: اطمینان حاصل کنید که سرامیک انتخابی شما با ویژگی های محیطی آن مطابقت داشته باشد تا طول عمر آن کاهش نیابد و آسیبی به آن وارد نشود.

5. قیمت سرامیک کف : بررسی کنید که آیا قیمت سرامیک کف منطبق با کیفیت آن است یا خیر، اما بهتر است در نظر داشته باشید که انتخاب بر اساس کیفیت بیشتر از انتخاب بر اساس قیمت در طولانی مدت قطعا منجر به رضایتمندی شما خواهد شد.

6. نصب و نگهداری آسان: بررسی کنید که سرامیک‌ها آسان به نصب و نگهداری باشند تا هزینه و زمان نصب و نگهداری را کاهش دهند و حتما برای نصب از یک نیروی متخصص استفاده کنید تا هم دور ریز کمتری داشته باشید و هم سرامیک کف به خوبی و با کیفیت نصب شوند.

از چه نوع سرامیک هایی معمولا برای کف استفاده می شود؟

  •  سرامیک های بزرگ جز اولین گزینه ها به حساب می آیند.
  • سرامیک های ترکیبی نیز به همراه رگه های طبیعی مربوط به سنگ ها استفاده می شوند.
  • نوع دیگری از سرامیک های کف مربوط به سرامیک های پولیشی است که از کیفیت نسبتا قابل قبولی برخوردار است.
  • سرامیک های دولایه را نیز می توانیم جز گزینه آخر در نظر داشته باشیم.

بهترین سرامیک کف برای سالن پذیرایی چیست؟

  1. برای سالن پذیرایی باید در ابتدا بدانید که در ساختمان های بزرگ، معمولا باید از سرامیک هایی که اندازه کوچکی دارند استفاده کنید تا نمای بیشتری را نشان دهد.
  2. در ساختمان های بسیار کوچک نیز باید از سرامیک هایی که رنگ روشن و اندازه ای بزرگ دارند استفاده کنید تا ساختار محیطی که در آن قرار دارید زیاد شلوغ نشود.

در عین حال می توانیم از گزینه های زیر برای سرامیک کف سالن پذیرایی استفاده کنیم:

1. سرامیک قهوه ای رنگ یکی از بهترین انواع سرامیک ها در این خصوص به حساب می آید.
2. سرامیک های طرح چوب نیز به عنوان یکی دیگر از انواع سرامیک ها در نظر گرفته می شود.
3. از دیگر انواع سرامیک ها می توانیم به سرامیک های بزرگ و البته روشن نیز اشاره کنیم.

بهترین گزینه انتخاب سرامیک برای کف آشپزخانه چیست؟

سرامیک کف آشپزخانه نیز از ویژگی هایی برخوردار است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  1. اولین مورد این است که باید رنگ روشن را برای سرامیک انتخاب کنید تا اگر لکه ای روی آن ایجاد شد نسبت به تمیز کردن آنها سریعا اقدام کنید.
  2. سرامیک انتخابی شما هرچقد سایز بزرگ تری داشته باشد قطعا نیاز به نصب تعداد کمتری است و بنابراین فضای کمتری در درزها برای نفوذ میکروب و یا حشرات وجود خواهد داشت.
  3. اگر آشپزخانه شما کوچک است به هیچ وجه دنبال رنگ ها تیره نروید چون تاثیر بسیار زیادی بر روی محیط آشپزخانه شما خواهد داشت و در واقع فضای آشپزخانه را تاریک تر و کم نور نشان می دهد.
  4. همچنین رنگ های تند را زمانی انتخاب کنید که با سایر وسایل آشپزخانه و حتی فضای بیرونی آن یک هارمونی و هماهنگی خاصی داشته باشد.
  5. سرامیک کف آشپزخانه باید مقاومت خوبی برخوردار باشد تا به مرور زمان در اثر فشاری ناشی از کابینت ها و سایر وسایل در آن ساییده یا شکسته نشوند.

 

بهترین سرامیک کف آشپزخانه

 

بهترین سرامیک کف برای سرویس بهداشتی

  1.  سرامیکی که قصد انتخاب آن را دارد را باید بتوانید به راحتی شست وشو دهید.
  2.  طرح سرامیک بهتر است ساده و بدون برجستگی باشد.
  3. سرامیک نباید لیز باشد چون ممکن است به شما آسیب بزند.
  4. سرامیک کف دستشویی باید کاملا ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت باشد.
  5. انتخاب رنگ های ملایم برای سرامیک کف سرویس بهداشتی ساختار و نمای محیط را تغییر دهد.
  6. سرامیک کف سرویس بهداشتی باید مقاومت بالایی در برابر شوینده های اسیدی و بازی و جرم گیرهای مختلف داشته باشند.

بهترین گزینه برای انتخاب سرامیک کف حمام چیست؟

  1. در ابتدا باید به سراغ کاشی هایی بروید که ابعاد کوچکی را در سطح حمام به خودشان اختصاص می دهند.
  2. استفاده از کاشی های موزاییکی می تواند برای شما به عنوان بهترین گزینه برای استفاده در کف حمام تلقی شود.
  3. کاشی هایی که انتخاب می کنید باید به راحتی قابل شست وشو باشند. این مورد جز نکات بسیار مهم در خصوص انتخاب بهترین کاشی کف حمام مورد توجه قرار می گیرد.
  4. سعی کنید در انتخاب سرامیک کف، به سراغ رنگ هایی بروید که گرم هستند که در این خصوص می توانیم به رنگ های کرم و شکلاتی و روشن و شیری اشاره کنیم.
  5. سرامیک کف حمام هم مانند دستشویی باید از ویژگی هایی مانند ضد آب بودن ، مقاوم در برابر شوینده های اسیدی و ضد لغزش باشند.

نتیجه گیری
در این مقاله ما راهنمای خرید بهترین سرامیک کف را بررسی کردیم و جزییات آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهمی که باید آن را در نظر بگیریم این است که کف های مربوط به بخش های ساختمان ها معمولا متناسب با محیط باید برایشان سرامیک کف انتخاب کرد. مثلا در کف حمام باید به سراغ سرامیک هایی برویم که رنگ های گرمی دارند و به هیچ عنوان نباید به سراغ رنگ های سرد برویم. در هر بخش نیز باید بر مبنای اندازه؛ کاشی انتخاب کنیم. این مورد به عنوان موارد اولیه درهنگام خرید سرامیک کف برای افراد در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *