کاشی و سرامیک اسلب

همه چیز در مورد کاشی و سرامیک اسلب

به چه مدل کاشی و سرامیک اسلب می گویند؟

کاشی و سرامیک اسلب در ابعاد بسیار بزرگ تولید شده و متریال آن نیز در کل سطح آن به صورت یکنواخت است. کلیه این سرامیک ها چسب کاشی مخصوص اسلب دارند که به راحتی قابل نصب هستند. همچنین سرامیک های اسلب به صورت تخته های بسیار بزرگ ساخته می شوند و جهت پوشش دهی سطوح گسترده مثل دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند.

برای ساخت تمامی این سرامیک ها از خاک سفید و مواد دیگر نیز استفاده می شود که بر روی لعاب قرار می گیرد و مقاومت آن چندین برابر بیشتر خواهد شد. سرامیک های اسلب نیز سه نوع دارند که به صورت مات، نیمه مات، و سوپر مات کلاس بندی شده اند. در هنگام خرید نیز بر طبق سلیقه ای که دارید می توانید هر یک از این ابعاد را انتخاب کنید.

این نوع سرامیک به طور کلی از مواد طبیعی ساخته می شوند و افراد آن را طراحی می کنند. همچنین این مورد می تواند بر روی کیفیت کاشی تاثیر گذار باشد. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی کاشی و سرامیک اسلب بپردازیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح کنیم.

کاشی و سرامیک اسلب در چه ابعادی تولید می شوند؟

همان طور که گفتیم سرامیک های بزرگ معمولا ضخامت کمی دارند وبه آن ها اسلب گفته می شود. در حالت کلی فرق سرامیک ها با هم در نحوه تولید آن ها است که اسلب با سایر سرامیک ها تفاوت دارد. در خصوص ابعاد سرامیک اسلب می توانیم به سایزهای 120 در 120، 120 در 240،150 در 100 اشاره داشته باشیم که ضخامتی در حدود 9 میلی متر را به خودش اختصاص می دهد.

از سرامیک و کاشی اسلب کجاها می توان استفاده کرد؟

کاشی و سرامیک اسلب باید با توجه به محلی که قرار است از آن استفاده کنید، انتخاب شوند. در این حالت می توانیم پشت تلویزیون، روی کابینت، فضای بین کابنیتی و یا سرویس های بهداشتی را در نظر بگیریم. در اتاق نشمین و جهت تزئیین سالن های مجلسی نیز از کاشی و سرامیک اسلب استفاده می شود.

نحوه نصب سرامیک اسلب

از آنجا که کاشی اسلب ابعاد بزرگی دارد، حمل ،نصب و جابه جایی آن نیاز به ابزار و چند نفر نیروی کمکی دارد.ابزاری که معمولا برای حمل و جایگزاری سرامیک اسلب از آن کمک گرفته می شود بغل گیر یا اسلب گیر نام دارد.

برای نصب سرامیک اسلب فقط باید از چسب کاشی مخصوص سرامیک اسلب استفاده نمایید که این چسب استحکام و چسبندگی بسیار بالایی دارد و جهت نصب سرامیک ها در اندازه های بسیار بزرگ نیز مناسب هستند. شما می توانید چسب کاشی را به صورت یکنواخت و با ضخامت مناسب روی پشت سرامیک به طور کامل بمالید. این کار باعث می شود تا سرامیک به سطح زیرینش به طور کامل بچسبد.

همچنین شما می توانید سرامیک را با دقت در محلی که می خواهید قرار دهید. بعد از اینکه سرامیک در محل خودش قرار گرفت، آن را با یک ضربه گیر و یا چکش لاستیکی می توانید محکم کنید، در این حالت باید از یک تراز آب برای تراز کردن سرامیک ها نیز استفاده کنید. انجام این کار باعث می شود تا سطح سرامیک ها به صورت صاف و یکدست درآیند. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

نصب سرامیک اسلب

مزایا و معایب نصب کاشی اسلب

در خصوص مزایا و معایب نصب کاشی اسلب می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

مزایای کاشی و سرامیک اسلب

✔️ اولین مورد مقاومت و استقامت بالا است. این سرامیک چون ضخامت بسیار بالایی دارد مقاومت بسیار بالایی را نیز به خودش اختصاص می دهد و این مورد باعث می شود تا کاشی و سرامیک اسلب به راحی نشکند.

✔️ این کاشی های اسلب ظاهر یکدست و اندازه بزرگی دارند و استفاده از آن ها می تواند ظاهری یکدست را در بخش های داخلی ساختمان ها ایجاد نماید. البته بندکشی آنها نیز کمتر است و این امر می تواند از بروز بسیاری از آلودگی ها در میان درزهای کاشی و سرامیک اسلب به طور کامل جلوگیری کند. این امر نیز مهم است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

✔️ کاشی های اسلب رنگ های متنوعی دارند، چون معمارانی که این سرامیک ها را طراحی می کنند جز معماران سرامیک های اسلب هستند.

✔️ چاپ روی سرامیک اسلب یکی دیگر از ویژگی های مهم برای این نوع سرامیک به حساب می آید. این مورد به افراد امکان می دهد تا طرح ها و الگوهای سنتی و خیالی را روی سرامیک اسلب به چاپ برسانند. این امر نیز جز نکاتی است که باید به آن توجه کامل و کافی داشته باشید.

معایب کاشی و سرامیک اسلب

معایب کاشی و سرامیک اسلب به این گونه است که در برخی فصول سرد سال، این سرامیک سرد می شود. این امر می تواند سطح کاشی را بسیار لیز کند و برای افراد بسیار آسیب زا باشد. حمل و نقل این کاشی ها نیز بسیار سخت است . در صورتی که قصد حمل و نقل این کاشی ها را دارید می توانید از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

قیمت کاشی و سرامیک اسلب

قیمت کاشی و سرامیک اسلب به صورت تعیین شده در بازار انجام می گیرد. و به عنوان یکی از مهم ترین انواع کاشی ها جهت ساخت و ساز ، به عوامل متعددی مانند:طرح و مدل کاشی ، ابعاد کاشی و… بستگی دارد.به طورمثال: قیمت سرامیک اسلب پشت تلویزیون با قیمت سرامیک اسلب کف متفاوت است چرا که هرکدام ابعاد و طرح خاص خود را دارند.

در عین حال شما می توانید سایزهای بسیار متفاوتی را برای خرید اسلب انتخاب کنید ک هر کدام نیز ممکن است ویژگی های متنوعی را با توجه به محیطی که از آنها استفاده می کنید به شما ارائه دهند.

نتیجه گیری
در این مقاله ما به آشنایی با کاشی و سرامیک اسلب پرداختیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ما می توانیم در پشت تلویزیون و روی کابینت و فضای بین کابینتی و سرویس های بهداشتی در سایز های مختلف از این نوع کاشی استفاده کنیم. با این حال توجه به این نکته ضروری است که همیشه باید یک فضای خاص برای این نوع کاشی ها برطبق اندازه ای که دارند در نظر گرفته شود و این امری مهم در این خصوص به حساب می آید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *